La memòria del POUM (el pla d'ordenació urbanística de Porqueres) fa esmen a la "Recuperació ecològia de les zones incloses dins l'espai PEIN del municipi". Aquesta "voluntat" consistorial és compatible amb una variant que travessarà l'esmentada zona PEIN? (la conca de recepció de l'Estant de Banyoles). L'any 2002, la Direcció General de Carreteres va informar al Parlament de Catalunya (BOPC núm. 310), "la necessitat de construcció d'una variant que conduiria el trànsit de la GI-524, que prové de Mieres i Olot, cap a la carretera C-150 i cap a la C-66, no és preceptiva atès el caràcter de xarxa comarcal de la GI-524 i de la gran capacitat d'absorció de trànsit de l'actual variant de Banyoles". Què ha canviat al 2006 perque ara sigui preceptiva la construcció de la variant oest?, quins interessos ocults la promouen? La construcció de la variant oest de Banyoles és incompatible amb la preservació dels valors naturals de l'Estany; a més, aquest espai palustre està inclòs entre les 1235 zones humides més importants de tot el planeta. Així ho estipula el Conveni Ramsar, signat tant per l'ajuntament de Banyoles com pel de Porqueres.
Esperem que l'oposició popular aturi aquest desgavell que s'apropa. Un més dels provocats per aquesta sintonia entre el poder polític i l'empresarial.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada